Špidlová v módním ohozu se producíruje s manekýnkami na molu – větší úspěch by sklidila už jen zubatá. Špidla v teplákové soupravě a s číslem na břichu supí při vytrvalostním běhu – sláva, do cíle po něm dobíhá ještě několik kardiaků. Co nejlépe charakterizuje náš premiérský pár? Snaživost. Není to žádná výhra, když se snaživost dostane k veslu. Státník Špidla se v posledním okamžiku urputně pokouší vydyndat na Bruselu nějaké to euříčko navíc, ale unikne mu podstata věci: do zájmového společenství není radno vstupovat jako trpěný přívažek, o němž se beztak ví, že tam za každou cenu chce. Lepší by bylo chovat se jako skutečný partner. Jenže i doma dělá náš pilný Vladík vše pro to, abychom se Západu partnery nikdy nestali. Je proevropský, leč rozhazuje plnými hrstmi peníze ze státní kasy, o níž si namlouvá, že je bezedná, a oslabuje tím ekonomickou pozici země právě vůči Evropě. Na co potřebuje tolik utrácet? Přece na sociální stát! Ten, komu sahá paměť aspoň třináct let nazpět, se pousměje. Režim, jejž jsme tu trpěli takřka půlstoletí, byl taky po čertech sociální a pramálo hospodárný. Zadíváte-li se Špidlovi pozorněji do očí, vidíte ho tam: chudáčka, který se nedopatřením osudu stal mocným (asi proto je tak sympatický novinářům, již se v něm poznali). Věřme, že to nemá na dlouho.
23.12.Hold Václavu Klausovi
Slavné výroky Kancléř Ivo Mathé v rozhovoru pro Reflex o svém dětství: Ministr spravedlnosti Rychetský na výrok Nejvyššího soudu v kauze M. Zítka 11.10.Událostí : Ministr financí Sobotka k horníkům hrozícím stávkou 14.10. TV Nova:
Nejčtenější
9.1. Revue Proglas v roce 2003 s novým názvem Jana Dědečková Lednové číslo měsíčníku pro kulturu a politiku, které čtenáři již více než deset let znají pod názvem REVUE PROGLAS, vychází pod novým názvem REVUE POLITIKA. Exkluzivní měsíčník pro kulturu a politiku s celostátní působností vychází v Brně od roku 1990 a navazuje na samizdatový časopis Střední Evropa - brněnská verse (1988/9).V rámci CDK vychází Revue Proglas od roku 1994 a je jeho hlavní tiskovinou. Redakce se hlásí ke konzervativně liberálním pozicím a snaží se především zprostředkovat diskusi o aktuálních společenských, politických a kulturních problémech, zvláště v pravé části politického spektra.
Tři ukázky z prosincového vydání REVUE PROGLAS 9.1. Vznikne plovoucí stranický systém?
9.1. Konstantin Stanislavskij nenáviděný i uznávaný Ivana Ryčlová V červnu roku 2001 obletěla svět zpráva, že nejvyšší ocenění na Moskevském mezinárodním filmovém festivalu získal za celoživotní hereckou práci Jack Nicholson. Slavnostního večera se účastní prezident Putin, jenž vítězi osobně předá nejvyšší cenu, cenu Konstantina Stanislavského. Co si s takovou informací počít? Není to novinářská kachna? Uvážíme-li, že při vyslovení jména Konstantin Stanislavskij (1863-1938) přeběhne mnohým čtenářům na tváři pohrdavý úsměv, protože Stanislavskij je pro ně sádrová modla socrealistického divadla, jejíž uctívání k nám přišlo v padesátých letech z někdejšího Sovětského svazu, zní spojení Stanislavskij-Nicholson přinejmenším poněkud podivně.
9.1. Česká literární xenofobie Milan Uhde V románu Josefa Věromíra Plevy Malý Bobeš, který býval dlouhá desítiletí povinnou školní četbou a je jí i dnes, je scéna, v níž proletářská matka titulního hrdiny poučuje syna o třídní podstatě světa a vnuká mu nenávist k příslušníkům nepřátelské společenské třídy. Jsou přímo vinni špatným a nespravedlivým sociálním postavením Bobšovy rodiny.
Stanovisko Komise pro etiku k případu zveřejnění textových zpráv (SMS) psaných v průběhu kongresu ODS na stránkách deníku Blesk. Komise konstatuje, že byly porušeny dva paragrafy etického kodexu novináře: 2/ d) respektovat soukromí osob; 1/ ch) nepoužívat nepoctivé prostředky k získání informace, fotografie nebo dokumentu, nebo využívat k tomu dobré víry kohokoliv; nepoctivost prostředků je při tom třeba posuzovat v souvislosti s veřejným zájmem na publikování příslušné informace. Z otištěných fotografií je patrné, že šlo o soukromou korespondenci, navíc nedokončenou, s nejasným odesilatelem a příjemcem, takže odvolání na veřejný zájem nemá v tomto případě opodstatnění. Vzhledem k tomu, že nejde o první případ tohoto typu, kdy použité metody získávání informací jsou za hranicí etického chování některých médií, ale ta své jednání omlouvají veřejným zájmem, chce komise na svém dalším zasedání zpřesnit tento pojem a pokusit se připravit jeho podrobnější vymezení. Doporučuji odjinud Rašín by jim nafackoval Neznalost nebo demagogie ? Je internetová žurnalistika ranou etice? Ostuda českých novinářů: Místo kotelny pornočasopis Články tohoto týdne 8.1. Špidlovy šprky Nepřehlédněte Upozorňuji čtenáře !!! Ztracená duše národa Cyklus sedmi hodinových dokumentárních filmů nazvaný „Ztracená duše národa" mapuje příběhy politických vězňů z padesátých let, které můžeme i dnes vnímat aktuálně při srovnání s dnešní "normalizovanou" národní duší. Do každého dílu jsou zařazeny tři až čtyři podobné osudy. Jejich nositelé jsou osoby lidsky nezvykle kvalitní, s pevnými životními postoji a vlastnostmi jako je čestnost, hrdost, silná vůle. Mnozí z nich stojí před kamerou vůbec poprvé. Cyklus připomíná národní "ztráty", které přetrvávají až dodnes. Vybírá si přitom specifické části obyvatelstva, na nichž byly "ztráty" nejvíce viditelné, sloupy na nichž stála tehdejší demokratická společnost, kterou komunisté zdestruovali. Vyřazení desetitisíců lidí, určitých charakterů ze společenského života pak znamenalo i oslabení duše národa vůbec. Z toho pak vychází současný stav, kdy takzvaně "nejsou lidi", nejsou vlastenci, organizátoři, vůdci. Ukazuje se, že to co zasela komunistická perzekuce stále přetrvává nejen v národním podvědomí. Poznámka JD: Je neuvěřitelné, že tento kvalitní dokument je dílem tvůrčí skupiny Jana Šterna, která současně produkuje i tak hloupý pořad , jakým je Taxi, prosím. Tiskové zprávy Dr. Železný považuje procedurální průběh své kauzy za nestandardní, nedůvodně překotný a neuctivý vůči mandátu senátora Nový vedoucí redaktor ostravského studia ČT Silvestrovská a novoroční přízeň diváků patří NOVĚ Rekordní sledovanost Televizních novin Upoutávka
|