Tisková informace

Každý třetí viděl vítězství našich nad francouzskými fotbalisty

Ve středu 12. února čeští fotbaloví reprezentanti zvítězili v přípravném utkání nad Franci 2 : 0. Česká televize se zavděčila fanouškům kopané přímým přenosem tohoto utkání a ti možnosti vidět, jak české mužstvo dostalo úřadujícího mistra Evropy do kolen na jeho vlastní půdě před domácím publikem, využili dosyta. Více než stominutový přenos sledovalo 1,060 miliónu, tj. 12,5 % dospělých a 33 tisíce, tzn. 2,5 % děvčat a chlapců ve věku 4 až 14 let. V případě dospělých to znamenalo prakticky každého třetího diváka v danou dobu u televizorů.

I tentokrát se o fotbalový přenos zajímali více muži (sledovanost 19,3 % při podílu na publiku 46 %) než ženy (sledovanost 6,3 % při podílu na publiku 17 %). Zaznamenejme, že se tak stalo v poměru cca 3 : 1.

Příznivců kopané mezi našimi a francouzskými reprezentanty relativně přibývalo s věkem: 15-24letí – sledovanost 7,8 při podílu na publiku 36 % a senioři od 65 let výše – sledovanost 16,8 % při podílu na publiku 33 %; jediné vybočení z uvedené skutečnosti představovali 55-64letí diváci sledovaností 9,8 % při podílu na publiku 20 %.

Podle vzdělání relativně nejvíce příznivců nalezl fotbalový přenos mezi vysokoškolsky vzdělanými (sledovanost 16,4 % při podílu na publiku 40 %) a dále mezi vyučenými diváky bez maturity (sledovanost 13,2 % při podílu na publiku 32 %). Naopak nejméně se jich rekrutovalo z diváků se základním vzděláním (sledovanost 9,9 % při podílu na publiku 26 %).

Karel Zeman

Analýza programu a auditoria

Česká televize

14. února 2003

"); // -->